Når alle nye og nylakerede biler har porer i lakken før de forlader fabrikken, bør de have en DITEC-behandling hurtigst muligt.

Den nybagte bilejer har muligheden for at bevare bilens originallak, og få 6 års systemgaranti…

DITEC er og bliver den eneste originale løsning på effektiv lakkonservering. Og DITEC er kun for professionelle, specialuddannede glasmagere. Uden at fortabe os i detaljer kan vi sige, at det tager en hel arbejdsdag, at gi’ din bil en DITEC-behandling. Den skal gennem 5 forskellige behandlinger med hvert sit kemikalie.

Ad kemisk vej dybderenses de mikrofine porer fuldstændigt for alle sod- smog- og støvpartikler. Herefter fyldes de rene porer op med et plastmiddel. Det hindre selvfølgelig nye partikler i at trænge ned, men det gør samtidig lakken massiv – i stedet for porøs – og derved øges modstandsevnen overfor bl.a. stenslag med op til 75%.

Herefter poleres lakken flere gange med forskellige midler, og til sidst påføres lakken en stærk plastfilm, som kaldes “topcoat”.

Hermed er lakken DITEC-konserveret, og bilen er sikret en længere levetid – og højerebrugtvognspris – fordi også rustangreb besværliggøres med en DITEC-konserveret lak. At DITEC-folkene er nogle glansmagere, vises på ovenstående kurve. En ubehandlet bil går fra 80 til 30 i glansværdi på bare 3 år. Med DITEC øges glansværdien øjeblikkeligt, og den falder højest til nybilsniveau efter 3 år.

Mere effektivt kan det ikke gøres!

Gør-det-ikke-selv…

Der findes en lang række polér- og lakforseglingsmidler i handelen til gør-det-selv brug. Og lad os én gang for alle slå fast, at ingen af disse midler løser problemerne.

I bedste fald bliver alle partiklerne, der én gang er kommet ned i porerne blot kapslet inde, og fortsætter nedbrydningen. Samtidig fyldes porerne op med polérmidler, og lægger du til sidst en voksfilm over hele bilen, kan du se frem til en kortvarig glansperiode.